Wednesday 5 September 2012

Plan Tuhan memang perfect.

Siapa yang boleh jangka apa yang Allah dah rancang untuk kita. "Setiap yang berlaku ada hikmah." itu bukan sekadar kata2 nak sedapkan hati siapa2. Memang betul apa jadi semua ada sebab dan akan ada kesannya. baik buruk semua hanya Allah yang tahu. Yang sangat pasti Allah takkan bagi sesuatu yang buruk dan tak ada kebaikan melainkan kita sendiri yang cari pasal. :p

Himahnya terlihat sekarang.  Si A tipu aku untuk Si B. Mengenepikan aku lepas si A jumpa balik si B yang merupakan keksih lama. Aku ni hanya si C dalam cerita itu. Rupanya kisah yang Allah dah coret, hikmah di sebalik pertemuan semula si A dan si B, membuatkan aku lebih matang. tiada jodoh antara aku dan Si A. Aku hanya persinggahan dalam perjalanan si A mencari permaisurinya. dan Si A pula hanyalah persinggahan dalam perjalanan aku mencari Tulang rusukku.

Rancangan jodoh yang ditetapkan oleh Allah ini memang ajaib. Memang tak pernah terlintas dek akal fikiran betapa indahnya hikmah disebalik kesakitan yang lama tu. Si A sakit, aku sakit, si C sakit. tapi akhirnya Allah buka kebenaran siapa untuk siapa. Fuhh penatnya bermain dan berjalan dalam mencari destinasi sebenar. tapi penat tu hilang bila seolah dah nampak inilah hasilnya. :')

InsyaAllah... jika inilah ketentuan Dia, aku sangat bahagia. dan andai ini juga bukan destinasi terakhir,aku akan tetap bersyukur dengan keindahan sementara ni. Mungkin ada yang lebih dasyat ganjarannya siapa tahu kan? hee... 

Jiwang sangat entry ni. Terkorek dari sudut paling dalam, dalam hati yang lama diam... 

Ya Allah andai benar dia inilah destinasi terakhirku, tulang rusukku, dan pilihanmu untuk menjadi pelindungku, kau berkatilah kami... permudahkkan segala persiapan kami menuju ke jalanmu... dan teguhkan hati kami... amin.

No comments:

Post a Comment